gökdelenleri dikmişler adına SİNGAPORE demişler:)



Birde Singapuru gördük şu kısa ömrümüzde ama görmesek daha mi iyidi bilmem :) bende bir kıskançlık bir haset bir kin ve minimum kötü huylar işte kabardı da kabardı :) neyse Singapura yolu düşen bilir düşmeyen de bilsin ki insanların yaşam standartları, gelir düzeyleri, ve tabi ki gökdelenleri epeyce yüksek. adamlar yemiyor içmiyor hatta konuşmuyor sürekli çalışıyorlar. gezdiğiniz sokaklarda boş bir insan görme olasılığınız cok düşük herkeste birer 'akıllı aygıt'  durmadan çalışıp okuyorlar. 

bu arada okuma oranının da cok cok yüksek olduğu belirmişmiydim. yollarda parklarda bahcelerde metrolarda insanlar okuyor. iki çift kelam eden görmedim ilginçtir :) biz Türkler olarak gayet dedikodunun dibine vurmustuk oysaki :) ama insanları bizi gerçekten kendilerine hayran bıraktı.. 
  
biz singapur sokaklarında o meshur kayık tipli mimarisini hiç beğenmediğim otele doğru geze geze giderken saat 5bucuk 6 sularında birden etrafımızda koşan insanlar belirmeye başladı. derken bu insanlar arttı da arttı . büyük küçük genç yaşlı demeden insanlar spor kıyafetleriyle hazır bi şekilde koşma modunda etrafımızdalardı. ilkden tuhaf gelse de giderek alıştık ve insanların spor anlayışlarına düzenlerine ciddiyetlerine bir kez daha hayran olduk. bakalım kim nefes nefese kalıp bi kenara çökecek diye sinsi sinsi iz de sürdük ama nafile. bileklerinde kaloriölçer ile durmaksızın koştular. bakın yürümek değil koşmak. ben evden bakkala koşsam (200m) ekmeği alacak halim kalmaz. kulaktan dolma bir bilgiye göre de insanların düzenleri aslında iş yerlerinde 4 4lük kurulmuş öyle ki mesaiden sonra spora cıkmak için hazırlanacakları yerler duşlar saunalar havuzlar spor komplexleri bu gökdelenlerde mevcut. hatta alışveriş merkezlerinde eşlerini beklemekten canı sıkılan erkeklerin kullandıkları zaman geçirmeleri için yapılan havuzları bile var :) daha ne olsun beyler bayanlar :)


 
cok değişik olan mimarı yapıtlarının yanı sıra sevimli ve daha bilindik bizden mekanlara da modern bir tat katmayı cok iyi başarmışlar bu ülkede. 
ama gökdelenleri ve görsel bahçeleri de ayrı konuşuyor orası da başka :)
 Singapur sokaklarında gezerken böööylee kafanız hep yukarıları bakarak gezmekten azbuçuk tutulabiliyorsunuz. otelinize gelip o boyun ağrısıyla yastığa baş koyunca o görkemli binaları hayal edip  'vay be! adamlar nasıl binalar dikmiş öyle' diyerek hayretler içinde uykuya dalarken ağrıyı düşünecek hal pek kalmıyor:) evet tasarımın dillerden düşmediği bu çağda ben burdan burdaki tasarımlardan ve tasarım anlayışından etkilendim. :)
 burası da etrafında gezeceğiniz göl boyu heryerden görülen ilginç bir  tasarım. bir müze. bilimsel araştırmalar müzesi..
 ve tabi yolun solu Singapur da sizi bu otele bırakıyor. biz burda konaklamadık tabi ama bundan bir yıl önce internet araştırmaları sırasında görüp yine hayran kaldıgım bir binaydı. tabi 3 şık gökdelenın tepesine kayık kondurmaları hiçbirimizin hoşuna gitmesede o kayıkta bir havuz var adı üstünde 'sonsuzluk havuzu'. kenarı cam ile cevrili ve yüzerken havada uçuyormussunuz hissini veren bir havuz. ve singapurun kanatlarınızın altında olduğunu düşlemek :)




bence rüya gibi :) otelin adı Marina Bay Sands ve dünyanın en pahalı oteli diyolla:) biz kalmadık gezindik.) oteli şöyle bir yakından izleyince herkes e o kayık biraz batıyor ama asıl düşündüren tasarım değil , o hareketli yüklerin, börtü böcek ağaç ve çiçeğin topraklarının, havuzun litrelerce suyunun ve benzeri yüklerin nasıl taşııtıldığı.. işte bu mühendislik.. 
**
otelin içine hemen dalıyorsunuz dünyaca ünlü markaların arasında gezinerek otelin arka tarafına doğru yol alıyor, otelden cıkısta bi köprü ile karşıya geçiyorsunuz. eğer akşam vaktindeyseniz işte sizi aşağıda gördüğümüz rengarenk aydınlatmalarla bezenmiş Singapur un simgesi olarak hayata geçirilmiş suni bir orman bekliyor :)

 ve sabahın erken vakitlerinde sıraya girdiyseniz, bu dönme dolap restoranında 1 saat lik yemeğinize muhteşem manzaralar eşlik edecektir.. :)
**
arka bahçede yolculuğunuzu bitirip akşam tekrar o otelin ön bahçesine doğru gecerseniz sizi göl üstünde su fışkırtarak bir perde oluşturup üstüne tanıtım filmi yansıttıkları bir görsel şölen bekliyor olacak :D 

*kırmızı şortlu bayanın o kadar uyarıya ragmen bi kenara oturmayıp onca kişinin fotoğrafında yer almaktan çok mutlu olarak ordan ayrıldığını  tahmin ediyoruz :)*

arkada ışıl ışıl gökdelenler önde rengarenk ışıklar ve oturanların üstlerine doğru gelen boloncuk püskürtmesiyle muhteşem bir akşam yaşadık.. babam her ne kadar hepsini doğum günüm için organize ettiğini söylesede aslında haftanın her günü akşam oluca 2 şer veya 3 er seans olarak gösterilmekte bu şov :) tabi benm doğum günü hediyem zaten singapura gitmekti o ayrı:)
sizde giderseniz sakın kaçırmayın:)


son olarak da *dipfotoğraflarla kapatışımı yapıyorum:

 herşeyin insanların yerine düşünüldüğü bu küçük ama pek gelişmiş ülkede oturabileceğiniz yerler heryerde olduğu gibi belliyken 'oturulmaması' gereken yerlerde hoş bir tasarımsal mizahla gayet güzel anlatılmış:) bekleme yapmıyoruz sizin için fotoğraflayıp geçiyoruz:)

işte Singapur da böyle efendim.. 

                                                                  esenlikler dilerim:)



Yorumlar

  1. Harika ya bayıldım! sen hep yaz adaş... :)

    YanıtlaSil
  2. aman yarabbimmm
    ben bu akşam itibariyle artık kanat takıp uçarakmı olur yüzerek yürüyerekmi olur singapura kaçıyorum..Türkiyede neymiş efendim ben zaten oraların insanıymışım megerse :DDD
    Canım şu günün fotografı etkinliginden buldum blogunu ve bayıldım cidden :)
    anlatış tarzın ve fotografların sayesinde kaçma planları yapmaktayım haberin olsun :)))
    Banada beklerimm
    yelizimtrakesintiler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim efendim:) gerçekten şiddetle tavsiye ettiğim çok çok gelişmiş bir yer fırsat bulduğunuzda sakın kaçırmayın derim :):)

      Sil
  3. Merhabalar yalın ve hoş bir anlatımınız var ve sıkılmadan merakla blogunuzda yazılarınız okudum güel paylaşımlarınız için teşekkürler...İzleyicinizim bundan böyle ...Sevgiyle ve mutlulukla dolu günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim iltifatlarınız için:) bende size mutlu mutlu günler dilerim efendim:) sağlıcakla..

      Sil
  4. Profil adınızın uzunluğu beni blogunuza çekti :D
    Anlatım tarzınız hoşuma gitti. Çok içten ve doğal bir anlatımınız var. Ve eklediğiniz fotolar da harika.
    Bundan böyle buraya gelip gideceğim gibi görünüyor :))
    Kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok çok teşekkür ederim :) her zaman beklerim:) profil ismi için de gercekten cok düşündüm ama elimden anncak bu kadarı geldi:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar