metal çeliğin mütemadi huzuru..

   
''masjid TUANKU MİZAN'' 


uzun zamandır aklımı fikrimi cami mimarisine cok fazla baglamıştım. hep İstanbul Çamlıca da ki cami yarışması yüzündendi bunlar. internetten dergilerden nerde görsem cami incelemesi yapıyordum ki Malezya benim için bulunmaz bir nimet oldu. çeşit çeşit camileriyle bir birinden farklı tasarımları ve farklı kültürleriyle beni bambaşka yönlere çekti. benim için 'cami mimarisi' demek kubbe-minareden cok içinde buldugum 'huzur'du. ve bence bir mimarın bana vermesi gereken de buydu.
:) 





işte bu malezya da hani cok sevdiğim putrajaya şehrinde bir cami yapmışlar :) görünce baya soğuk geliyor size cünkü çelik konstüksiyon kullanılmış.. böyle buz gibi. ama bir o kadar ferah bi o kadar Allah a yakın :) 4 bir yanı açık bu caminin etrafını derinliği 50 cm olan havuz la dönmüşler. bütün soğutma işini bu havuzlar yüklenmiş. heryer seramik döşeli pırıl pırıl. birtek namaz kılınan alana halı atmışlar gibi..  ve camini dört bir yanını dönen havuz:

  
 caminin kenarlarını dönen havuz aşağıya doğru taşıyor ve dış mekana görsel sağlıyor :)

 bu aşagıda gördüğümüz fotograflar ise caminin şadırvanı abdesthanesi.


ve havalandırma kapakları dahi dış cephe ile bir bütünlük içinde.. :)


 camide herşey düşünülmüş çok geniş bir alana yapılmış şadırvan ve tuvaletleri tasarımda unutulmamış. bunlar caminin alt katına konumlandırılmış ve üst kata geçiş tıpkı alışveriş merkezlerinde ki gibi yürüyen merdivenlerle yapılmış.  :)

caminin içinde dış hat kolonlarla sarılmış ve üzerlerine çelik tonozlar koyulmuş. bence çok da şık olmuş :)
son olarakta katlanmış plak havasında bir kubbe yapıp zirveye Allah lafsını yerleştirmişler ve bitmiş :)

tabii böyle de kalmamış dışına da yemyeşil bir peysaj yapmışlar. grilere inat çıkışında cok sıcak ama acık renkler kullanmışlar. yine tonoz sistemiyle giriş yapıp her bir tonoz  üstüne Allahın 99 ismini yazmışlar :) abartısız ve zarif .. olması gerektiği kadar da mütevazı. :)


bu arada caminin dört bir yanı acık demiştik o üç bir yanı açık olacaktı :) ve bu acıklıklardan sızan güneş ve oluşturulan gölgede cok iyi hesaba katılmış olacakki şimdi altta göreceğimiz fotograflarda olan metal perdeler oluşturulmuş.

 ışıgı akustiği ısıtma ve soğutması cok iyi düşünülmüş bu camiyi biz çok sevdik. ben fotograflardan hazzetmediğimi farkettim ki tekrar tekrar gidesim geldi muhakkak görülmesi gereken yerlernden biri daha :D hatta benim için zirveye oturmuş bir camidir kendisi 'masjid TTUANKU MİZAN' :)  
dilerim tekrar giderim:) 
alttaki görsellerde internetten bulmuş olduklarım .
  ve caminin tasarım aşamasında ki 3boyutlu render görselleri :

***
ayrılırken birde 'dip fotograf düşeyim ; Malezya da camilere açık kıyafetlerle girilmesi yasakmış. burda kapıda yabancılar veya acık olanlara ziyaret için verilen ilginç de bir elbise  var :)


bir dipnot daha; Çamlıcada cami yarışması hazırlanan ben değil pek sevdigim bir mimardı.. 
ben içmimarlığı daha cazip buldugumdan son sınıfında okumaktayım.. :)
                                                                                           
esen kalalım :)

Yorumlar

Popüler Yayınlar