21 Aralık 2012 Cuma

Saat demişken biz... hangi vakitteyiz.

yıl 1966..
aylardan nisanmış. nisan ayları hep ayrı güzeldir birde eylül'ler. herkesce yılın en sevilen aylarıdır bu ikisi.. başlangıçların ve bitişlerin, dökülmelerin ve yeniden yeşermelerin aylarıdır..  
**

bizim oralarda ve ülkemizin genelinde meshur bir adet vardır. bütün adetlerin gün yüzüne cıktıgı evlenme vaktinde iki genc vardır ve bu genclere alıs veris yapılır.. en cok da geline alınır hersey. damat o dönem ağır başlıdır herşeyin üstesinden gelecek kıvamdadır o güvendedir. gelin ise tam tersi şımarıktır kaprislidir çekilmezdir güvensizdir kırılgandır.
herşeyin kırılma noktasıdır o evre çünkü birazda. 

işte bu da 66 dan kalma bir gelin alışverişi hatırasıdır:)


o zamanlar anneannem 17 dedem 20 yaşında.. bu ikiliyi tanıştırmıslar gencler birbirini beğenmiş konuşmuş anlaşmış. istemeydi sözdü nişandı derken gelmişler gelin alışverişine.. işte gelin hanım bu sevimli siyah rugan cüzdanı da o zaman vitrinde görmüş çok beğenmiş aşık olmuş,) lakin damadın babası çok pahalı diye almamış :( 
önünden geçip gitmişler . damat bey bu duruma çok üzülmüş içerlemiş dertlenmiş düğün masrafları bir kenara başlamış,  başlamış bu cüzdanı alabilmek için para biriktirmeye..  burdur küçük yer öyle eskiden bir modelin seri üretimi de yok .   hergün vitrinden gidecek diye korkar durumuş..

gel zaman git zaman cüzdan şu an bende olduguna göre damat bir sekilde çalışmış didinmiş katmış katıştırmış ve rugan cüzdanı gelin hanımına alabilmiş ki o da böylelikle biricik ilk göz agrıları olan torunlarına bırakabilsin:) not: anneannemin mutluluğundan bahsetmiyorum bile.

 bu da cüzdandan küçük bir notmuş:) 

birde gelin ve damadımız nişanlandıklarında nişan hediyesi olarak damat bey gelinine saat almış. çok güzel bir saatmiş bu  çok da zarif kibar birşeymiş. öyle diyorlar bizde onların yalancısıyız:) nişandan sonra damadımız askere gitmiş istanbullara tam iki yıl sürmüş askerlik.. bu iki yılın ortasında gelin hanım hediye saatini kaybetmesin mi... çok ağlamış saatin ardından çok aranmış.. kimseye de hiç birşey söyleyememiş. 
/gercekten paha kifayesiz kalıyor onun manevi değerini bilince./
 sonra dedem izne gelmiş bir vakit. hemen anlamış gelininin derdini ama hiç birsey dememiş ona. sonra askerliği bitene kadar başlamış yine her gece para sayıp denklik kurmaya.. ve son bir yılın ardından askerden döndüğünde istanbullardan bu saati almış takmış anneannemin koluna yine:)

deri siyah kordon bakır cerceveli kurmalı saat:) hergece bu saati kurmak gibi keyifli bir vazifem var kurmayınca sabah kalktıgınızda saatiniz şaşmış oluyor çünkü:)

işte bunlar bana onlardan kalan en büyük miras en büyük değerlerim hazinem..

**

saat demişken de geçen haftasonu istanbul topkapı sarayındaydım bir kez daha. Dünya da önemli miras olarak sayılan çin heykellerini ve antik eserlerini görmeye gitmiştim güya ama kendimi birden saat koleksiyonunda buldum. 400 e yakın eserin sergilendiği bu saatler arasında türk ustaların elinden çıkmış birçok eserde varmış. osmanlı sarayında kullanılaran saatler ağırlıklı olmak üzere kol saati hariç her türlü saat çeşiti var..  birbirinden güzel muhteşem eserler hepside.. fotograf çekmek yasak oldugu için yasadışı bir iş yaptım ve çektim ama dışarı çıktığımda hiçde yasa dışı olmadıgını farkettim çünkü çekememişim :D 



 sırf merakınızı cezbetsin gidin görün muhakkak diye koydum o resimleri de :) işte beni de o cep saatlerinden bir tanesi benden aldı :( internetten de araştırdım ama bulamadım zatı muhteremi. nasıl bir sevdayla işlemişse artık ustam sedefli desenler morlu yaldızlı kabartmalar dantel süsü veren delik işler.. kapağı ayrı kendisi ayrı nakışlı zinciri bambaşka bir altın örgüsü... tik tak tik tak tik tak.. öyle bir cep saati için neleri vermezdim..
*
şimdi sizi internetten bulduğum bazi parçalarla başbaşa bırakayım da görün:) 


esenlikler  dilerim efendim...










 

acaba bizim vaktimiz nasıl bir zamana doğru işliyor...


2 yorum:

  1. Çok hoş bir paylaşım olmuş.Şimdilerde hiç bir şeyin kıymetini bilemiyoruz.Tüketmekten bıkmı bikmıyoruz.Ne güzel eskinin kıymetini bilenlerdensiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimm :) ben biraz eskiciyim gerçekten özellikle yaşanmışlığı olan şeyleri seviyorumm. ama devir tüketim devri işte :( neleri harcıyoruz kimbilir..

      Sil

bebeklerim için ''iyi ki''lerim.. #vol2

ek gıda araç gereçlerimiz ; herkese yeniden tekrardan bir kez daha merhaba :)  bu gün bebeklerim için meşhuuurr ek gıdaya geç...